Meny
Sök
Logga in
Varukorg
produkt produkter i varukorgen



Fortsätt till kassan
Fortsätt handla
Till kassan Stäng

Köpvillkor

Gäller fr om 26 juli 2021

  1. Allmänt

Dessa Allmänna Villkor (“Villkoren”) gäller vid ditt köp hos BonShop. Villkoren gäller mellan dig (“Kunden” eller “du”) och Bonnier News AB, org.nr. 559080-0917 (“Bonnier News”, “vi”, eller “oss”). Bonnier News tillhandahåller BonShop på uppdrag av Bonnier Magazines & Brands AB. Genomförd beställning innebär att du godkänner dessa Villkor samt att du är betalningsskyldig för din order.

För att beställa produkter och ingå avtal måste du vara minst 18 år och bosatt i Sverige. Är du under 18 år krävs förälder eller annan förmyndares godkännande för att du ska få beställa produkter. Genom att registrera dig och betala avgiften intygar du samtidigt att du har inhämtat ett sådant godkännande från förälder eller annan förmyndare. Du anses alltid försäkra riktigheten av sådana uppgifter som du lämnar om dig själv. 

  1. Priser och avgifter

Samtliga priser är i svenska kronor och inkluderar gällande moms. Priserna inkluderar inte porto/fraktkostnader då detta specificeras i kassan.

Vi tar inte ut någon expeditionsavgift. Ej uthämtade paket debiteras med 150 kr.

  1. Betalningssätt

I samarbete med Klarna erbjuder vi betallösningen Klarna Checkout. Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor.

Information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor, se ”Hitta din faktura” på startsidan.

3.1 Faktura

Vi erbjuder betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att ordern skickas från vårt lager.

Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% plus gällande referensränta. Vid utebliven betalning går ärendet vidare till Klarnas inkassobolag Segoria och lagstadgade inkassoavgifter tillkommer.

Du kan gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga in med ditt person- eller organisationsnummer samt fakturans OCR-nummer.

 

3.2 Delbetalning

Vi erbjuder dig möjligheten att delbetala din faktura via Klarna konto. Fullständiga villkor hittar du hos Klarna.

3.3 Kortbetalning

Vi erbjuder säker kortbetalning med VISA och Mastercard/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner Klarna.

All korthantering sker SSL-krypterat (Secure Socket Layer) vilket innebär att all kommunikation mellan oss och PayEx är krypterad, så att du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen.

3.4 Direktbetalning

Om du har internetbank hos Nordea, Swedbank, SEB eller Handelsbanken kan du välja direktbetalning genom Klarna Checkout. Du loggar in hos din bank och pengarna dras direkt från ditt konto.

  1. Leverans

Leverans av varor som finns i lager sker normalt inom 3-5 arbetsdagar. Vid större kampanjer och inför stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara upp till 10 arbetsdagar.

Leveransen sker till ditt valda utlämningsställe och avisering sker till det mobilnummer du uppger vid beställningen.

  1. Ej uthämtade paket

Din beställning finns hos ditt valda utlämningsställe i 7 dagar och returneras därefter till vårt lager. För återbetalning av ej uthämtat paket kontakta kundservice. Om du inte hämtar ut ditt paket tillkommer en avgift på 150 kr.

  1. Ångerrätt och retur

Du har som kund har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varorna. Observera att ångerrätten inte gäller om du har brutit förpackningen på de varor du mottagit. På Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se) finns det en blankett som du kan använda dig av; https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett.

Utebliven betalning godtas inte som utnyttjande av ångerrätt. 

 

Du kan välja att returnera hela eller delar av din beställning men du måste själv bekosta returporto på 69 kronor.

Varorna som returneras ska ska vara i samma skick som du mottagit dem i och får inte ha skadats, tvättats, ändrats eller använts annat än att du provat varan. Vissa produktgrupper som på grund av sin karaktär anses som förbrukad vid bruten förpackning omfattas inte av ångerrätten (gäller hygien- och skönhetsprodukter).

  1. Garanti och reklamation

Vid defekta varor tillämpar vi gällande konsumentlagstiftning. Kontakta vår kundservice snarast vid upptäckten av ett varufel eller en transportskada för reklamation.

  1. Nyhetsbrev m.m.

Till följd av att du gjort ett köp hos BonShop kan vi komma att skicka dig nyhetsbrev, och erbjudanden från Bonnier News, BMB och/eller våra samarbetspartners samt andra liknande digitala utskick till den e-postadress, smarta telefon eller annan mobil enhet som du uppgivit för oss. Utskicken sänds med den regelbundenhet som vi bestämmer vid var tid. Om du inte vill ta del av dessa meddelanden kan du avanmäla dig genom att använda länken för avanmälan längst ned i det aktuella meddelandet.

  1. Behandling av personuppgifter

Bonnier News är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Information om hur vi behandlar dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på̊ https://privacy.bonniernews.se/, där du också hittar vår personuppgiftspolicy.

 

  1. Överlåtelse

Bonnier News äger rätt att överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt dessa Villkor till annan part. 

 

  1. Gällande lag och tvistlösning

Dessa Villkor lyder under svensk lag och eventuella tvister ska avgöras av allmän domstol. Tvist kan också prövas av Allmänna reklamationsnämnden, vars beslut är en rekommendation till parterna om hur tvisten bör lösas, läs mer på www.arn.se.

12. Kundservice
Växel: 08-736 53 00

M-magasin/Bonshops kundservice

Telefonnummer: 08-454 95 06. Telefontid vardagar kl 8-18.

(E-post: pren.webbshoppen@mag.bonnier.se. Vi besvarar normalt din fråga per e-post inom 48 timmar på vardagar.)